Elbilsnytt

header-banner

Inläst 2019-10-30

Är det för dyrt att rädda världen?

Fria ord – Mänskligheten ska inte om 100 år konstatera: ”Vi kunde tyvärr inte rädda världen. Det blev för dyrt.”! skriver Bengt Lindén.

Slutreplik till Göran Carlsson, 22/10

Allt i framtiden kommer att tillverkas av prima fossilfri el även vätgas som helst bör tillverkas på den plats där tappstationen ligger och den skall helst drivas av solenergi som det finns enorma mängder av.

En bränslecellsbil släpper inte ut någon CO2 alls vid drift medan en biobränslebil släpper ut lika mycket koldioxid i luftrummet som en vanlig fossilbränslebil. Sedan tar det 30 – 100 år för växtlighet och hav att ta tillbaka dessa utsläpp. Ökad användning av biobränslen ökar alltså mängden CO2 i luftrummet och löser inga miljöproblem, de är främst avsedda att ersätta fossila bränslen.

Jag tycker inte att mänskligheten om 100 år skall konstatera: ”Vi kunde tyvärr inte rädda världen. Det blev för dyrt.”!

Bengt Lindén

 

Denna artikel är automatgenererad och hämtad med RSS, läs hela orginalartikeln här:

https://www.gp.se/fria-ord/%C3%A4r-det-f%C3%B6r-dyrt-att-r%C3%A4dda-v%C3%A4rlden-1.19764573

Tillbaka till startsidan »

 

Annons
Nollzon standing banner
Orust Engineering ZAPPI sidebanner
  • Hem
  • Elbil/El-MC/Elmoped
  • ElBuss/ElBud/ElTaxi
  • Laddinfra/Energi
  • Elbåtar/Hav
  • Avgaser/Miljö
  • Dagens Dumhet
  • Elbilsbloggar
  • Om elbilsnytt.se
  • Hem
  • Elbil/El-MC/Elmoped
  • ElBuss/ElBud/ElTaxi
  • Laddinfra/Energi
  • Elbåtar/Hav
  • Avgaser/Miljö
  • Dagens Dumhet
  • Elbilsbloggar
  • Om elbilsnytt.se

Copyright © 2023 — Elbilsnytt • All rights reserved. • Layout & Design e-advert • Logga in