Åke Hjort i Billdal, strax söder om Göteborg, fick vänta på sin nya Tesla Model 3. Väldigt länge. Trots att bilen var betald i förskott levererades den till en annan Model 3-kund som stod på tur.
Anledningen var att Åke inte hade möjlighet att ta emot sin beställda Model 3 på den utsatta leveransdagen.
Det tog över än två månader att få fram en ny bil, och det först efter att tidningen Teknikens Värld kontaktat Tesla.
– Jag har gjort många nybilsaffärer i mina dagar men så som Tesla behandlar sina kunder är under all kritik, förklarar Åke Hjort, som anser att Tesla behöver se över sin hantering och bli betydligt mer servicevänliga.
LÄS MER: Teslans räckvidd kraftigt försämrad efter batteribyte
LÄS MER: 48 000 mil i Tesla: ”Batteriet är inget problem”
LÄS MER: Provkörning av Honda e
LÄS MER: Lacksläpp och rost på Tesla Model 3
https://teknikensvarld.se/ake-fick-aldrig-sin-tesla/
Tillbaka till startsidan »